|
Chatti 1 vuosi, 11 kuukautta sitten
|
|
|
Kirjautuneet käyttäjät näkevät nyt yläreunan valikossa Chat-linkin, joka avaa sivulle chatti-ikkunan. Näin voi jutella paikallaolijoiden kanssa niitä näitä ...
Valitettavasti ohjelmasta ei vielä ole suomenkielistä versiota. Niinpä kieleksi piti valita ruotsi, jotta ääkköset toimivat .
|
|
|
|
|
|
|
Vs:Chatti 1 vuosi, 11 kuukautta sitten
|
|
|
vielä kun sais samalle foorumisivulle ägettyy niin vois samalla lähettää pikaviestejä ja lukea foorumia. mutta menee varmaan liian raskaaks??
|
|
|
|
|
|
|
Vs:Chatti 1 vuosi, 11 kuukautta sitten
|
|
Ihan hyvä idea. Tämä foorumisivu on jo aika täynnä kaikenlaista, mutta ehkä tuohon oikeaan reunaan saisi ängettyä jonkinlaisen pikkuchatin
Kokeilen myöhemmin!
|
|
|
|
|
|
|
Vs:ChattiOhje 1 vuosi, 11 kuukautta sitten
|
|
Rekisteröityneet käyttäjät näkevät nyt oikeassa reunassa PikkuChatin
Ulkonäkö on toistaiseksi hieman karu, mutta yritän muuttaa sitä paremmin sivustoon sopivaksi.
Chatin yläreunassa on pikku kuvakkeita. Tärkein niistä lienee oikeanpuoleisin pikku maapallo, koska sillä chatin saa suurennettua foorumin kokoiseksi.
Muilla kuvakkeilla ei ole paljon käytännön merkitystä, mutta toki niitä voi kokeilla tai katsoa niiden merkitys tästä:

|
|
|
|
|
|
|
Vs:ChattiOhje 1 vuosi, 10 kuukautta sitten
|
|
|
Chatti toimi hyvin, mutta viimeisen muutoksen jälkeen on ainakin minulla seuraavia ongelmia:
- chatin tausta on tumma ja kirjaimet mustia, joten täytyy tirkistellä näyttöä tarkkaan eri kulmista jotta näkisi jotakin
- chatin yläpuolella ovat kuvakkeet eivät enää näy (näyttö loppuu kesken), joten en voi painaa suurennuskuvaketta, se saattaisi korjata tummuusongelman (muilla ei tunnu olevan tätä ongelmaa - miksi vain minulla?)
- äänikuvake ei toimi
Chatti on osoittautunut hienoksi tavaksi pitää yhteyttä mm. yhteisen DX-jahdin aikana, joten käyttäisin sitä mielelläni, jos siitä saisin yhtä toimivan kuin mitä se oli ennen muutosta. Tnx Pavelle!
73 de Jukka OH2BR
|
|
|
|
|
|
|
Vs:ChattiOhje 1 vuosi, 10 kuukautta sitten
|
|
Pave muutti taustan vaaleanharmaaksi, jolloin teksti erottuu paremmin. Minä poistin hymiöt ja Lähetä-nappulan käytöstä, jolloin kokoa saatiin pienemmäksi.
Minulla nuo äänet toimivat, nehän saa päälle ja pois yläreunan kaiutin-kuvakkeesta.
Toivottavasti nyt näkyy 
|
|
|
|
|
|
|
Vs:ChattiOhje 1 vuosi, 5 kuukautta sitten
|
|
|
Ja chatti potkasi minut juuri äsken pois, kirjauduin sisään, sivusto väitti etten ole edes koskaan rekisteröitynyt, kirjauduin uudestaan sisään, sivusto otti, potkasi minut ilman syytä taas pois (en liikauttanut sormeanikaan) ja otti uudestaan sisään. Sen jälkeen se asettui. Siinä kiperä pulma, teille kaikille..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja sitten vielä yksi kysymys: voisiko chatista tehdä automaattisesti päivittyvän, vai olisiko se liian vaikeaa? Vai onko se ominaisuus jo käytössä? (mutta jos siitä on autom. päivittyvä versio, niin minulla se ei toimi.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minusta se päivittyy jo automaattisesti. Tai siis se on tavallaan live eli vähän niin kuin mese eli viestit näkyvät heti kun ne lähetetään.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
No, jos sen on tarkoitus toimia kuten mese, niin minulla ei toimi,vaan joudun itse painamaan F5, joka toinen minuutti, että se päivittyisi. Ja jos on vielä äänetkin päällä kun päivitän sen, niin kuuluu tällainen mukava 'pling'-äänten sarja, ja kun katson, siellä on kymmenen uutta viestiä.
|
|
|
|
|
|
|
Vs:Chatti 1 vuosi, 5 kuukautta sitten
|
|
|
Millä selaimella se ei toimi?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selain on Mozilla Firefox, ja jos se merkitsee mitään, niin virustorjunta on yksi F-securen järeimmistä versioista.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eli siis toimii muilla paitsi firefoxilla, vai etkö ole kokeillut muita?
Sehän voi olla vaikka joku firefoxin lisäosa joka sitä himmaa.
F-Securen saa helposti pois päältä, kannattaa kokeilla.
Toimiihan nettiyhteys kuitenkin, varsinkin mokkulat tuppaavat katkomaan yhteyttä jos ei tee mitään.
Taustalle lataantumaan vaikka juutuubista jotain niin sekin saadaan selville.
Tämä nyt on tämmöstä eri vaihtoehtojen poissulkemista....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
No, nyt kokeilin myös IE:llä. Siitä voi olla montaa mieltä, mitä IE on, mutta se potkii minut harvemmin pois kuin Firefoxilla. Tätäkään viestiä ei tarvinnut kirjoittaa sellaista hirmuvauhtia. Mutta siis tässä on päätelmiäni:(Firefox) Kun olen tavallinen käyttäjä, ja kirjaudun, sivusto potkii pois minuutin päästä. Kun olen ylläpitäjä, sivusto potkii pois viiden minuutin päästä. (IE) Tavallisena käyttäjänä en tiedä, kun en koskaan katsonut kelloa, mutta suunnilleen kahden minuutin päästä kirjautumisesta. Ylläpitäjänä joka seitsemäs minuutti, noin. Tai siis haarukka on 7-9 min. F-securea en sitten osaa kytkeä pois, enkä varmaan haluaisikaan, koska pelkään koneen sekoavan, ja tämä kun ei ole minun.
Ja olen koittanut tuota You tube-mahdollisuuttakin, ja yleensä minulla ei olekaan muita välilehtiä auki samanaikaisesti Radionuorten aikaan, kuin Gmail.
|
|
|
|
|
|
|
Vs:Chatti 12 kuukautta sitten
|
|
|
Vaikuttaa hiukan siltä, että chatissa pitkä enterin painaminen johtaa